KOMUNIKAT

KOMUNIKAT

Zdjęcie

System Elektronicznego Poboru Opłat

Od dnia 1 lipca kierowcy pojazdów (zespołów pojazdów), których dopuszczalna masa całkowita przekracza 3,5 tony, zobowiązani będą do wnoszenia opłat za przejazd po wyznaczonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 marca 2011 roku w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłat elektronicznych (Dz.U. Nr. 80, poz. 433).
Stawki opłat zostały zróżnicowane i uzależnione są miedzy innymi od klasy dróg, których ustawodawca przewidział cztery:
- klasa A – autostrady;
- klasa S – drogi ekspresowe;
- klasa GP – główne drogi ruchu przyspieszonego;
- klasa G – drogi główne. Najdroższe opłaty obowiązywać będą na drogach klasy A. Pojazdy, za które będzie obowiązek wnoszenia opłaty zostały podzielone na trzy grupy podstawowe:
- pojazdy, których dmc przekracza 3,5 tony, ale nie przekracza 12 ton;
- pojazdy, których dmc przekracza 12 ton;
- autobusy (niezależnie od dmc). W każdej z tych kategorii przewidziano zróżnicowanie opłaty w zależności od klasy EURO nadanej na pojazd, która uzależniona jest od limitów emisji spalin.


Punkty Obsługi Klienta
W każdym województwie, w pobliżu głównych miast mających dogodny dostęp do sieci dróg objętych elektronicznym systemem poboru opłat, znajdują się Punkty Obsługi Klienta. W Punkcie Obsługi Klienta można:
- otrzymać wszelkie informacje dotyczące systemu viaTOLL oraz o usługach z nim związanych,
- otrzymać materiały informacyjne (w różnych językach),
- dokonać rejestracji w systemie,
- otrzymać viaBOX po uiszczeniu kaucji,
- sprawdzić stan swojego konta użytkownika oraz otrzymać listę dokonanych transakcji,
- złożyć skargę dotyczącą funkcjonowania systemu viaTOLL lub urządzenia viaBOX,
- zgłosić kradzież, zaginięcie lub problemy techniczne z viaBOX-em.
W Szczecinie taki POK znajduje się przy ul. Pomorskiej 88
Punkty Dystrybucji
W ramach Systemu viaTOLL prowadzona jest sieć Punktów Dystrybucji zlokalizowanych:
- przy drogach objętych opłatą za przejazd,
- przy głównych drogach dojazdowych do sieci dróg objętych obowiązkiem opłat za przejazd,
- przy granicach państwowych Polski.
Od 2 maja 2011 r. ruszyło 17 Punktów Dystrybucji, zlokalizowanych przy granicach państwowych, w których można:
- zarejestrować się w systemie,
- wpłacić kaucję za urządzenie viaBOX (120 złotych) oraz je otrzymać,
- sprawdzić stan swojego konta oraz otrzymać listę dokonanych transakcji,
- złożyć skargę dotyczącą systemu lub urządzenia viaBOX,
- zgłosić kradzież, zaginięcie lub problemy techniczne z viaBOX-em.


Świnoujście ul. Duńska 1 – Mini Market Ferry
Kołbaskowo – terminal przejścia granicznego
PKN Orlen Babigoszcz 22
PKN Orlen Kliniska Wielkie
PKN Orlen Szczecin ul. Cukrowa 2A
PKN Orlen Pyrzyce ul. Szczecińska 29
PKN Orlen Morzyczyn ul. Szczecińska
PKN Orlen Stargard Szczeciński ul. Bydgoska 97
PKN Orlen Barnisław (A-6) wjazd do Polski przez Kołbaskowo
PKN Orlen Recz ul. Promenada 8
BP Renice 65
BP Szczecin ul. Hangarowa – Leszczynowa
Lotos Szczecin ul. Szczecin ul. Szosa Stargardzka 20-22
Więcej informacji można uzyskać pod bezpłatnym nr tel. 800 101 101, z tel. komórkowego +58 22 521 10 10, lub na stronie internetowej www.viatoll.pl
Zdjęcie


metryczka


Wytworzył: Administrator (8 czerwca 2011)
Opublikował: Administrator (13 grudnia 2002, 14:22:54)

Ostatnia zmiana: Administrator (16 września 2024, 09:37:07)
Zmieniono: .

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 107222