Odpowiedzi na zadane pytania do ogłoszenia nr WITD.WAT.2600/99/25

W dniu 23 września 2025 r. do Zamawiającego wpłynęły pytania do Zaproszenia do złożenia ofert  nr WITD.WAT.2600/99/25 na zakup i dostawę bonów żywieniowych o następującej treści.

  1. Czy z uwagi na wysokie koszty kredytowania zamówień Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu płatności do 14dni?
  2. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikacje kar umownych zgodnie z propozycją:

§ 6

1. Strony ustalają, że w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a) w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 5% wartości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy;

b) w przypadku niedotrzymania terminu dostawy Bonów, o którym mowa § 3 ust. 3 – w wysokości 0,5% wartości wynagrodzenia brutto należnego za daną partię zamówionych Bonów, przy realizacji której wystąpiło niedotrzymanie terminów – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki;

c) w przypadku braku możliwości zrealizowania Bonów przez którykolwiek z punktów handlowych wskazanych w Załączniku nr 1 – w wysokości 1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za każdy taki przypadek;- wykreślenie zapisu

d) w przypadku wydania wadliwych Bonów niedających możliwości ich realizacji – w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za każdy taki przypadek. Wymiana Bonów na wolne od wad nie zwalnia Zamawiającego z konieczności zapłaty kary umownej.

 

Usunięcie zapisu z § 6 ust 1 lit. c argumentujemy tym, że mimo podpisanych umów z punktami akceptującymi bony nie możemy brać odpowiedzialności za np. błąd ludzki, brak przeszkolenia kasjera czy np. odmowę przyjęcia uszkodzonego bonu. Każdorazowo taki przypadek powinien być zgłaszany do Wykonawcy abyśmy mogli zweryfikować czy taka odmowa realizacji nastąpiła i jaki był powód. Dodatkowo w przypadku, gdy placówka jest np. czasowo nieczynna z powodu remontu, Wykonawca nie ma takiej wiedzy a zgodnie z zapisami tego punktu brak możliwości realizacji jest podstawą do naliczenia kary umownej.

 

  1. Czy w związku z powyższymi pytaniami Zamawiający zgodzi się wydłużenie terminu składania ofert do 01.10? Czas ten jest potrzebny na przygotowanie oferty przez opiekuna klienta, który obecnie przebywa na urlopie.

Zamawiający udzielił następujących odpowiedzi:

  1. Czy z uwagi na wysokie koszty kredytowania zamówień Zamawiający wyrazi zgodę na skrócenie terminu płatności do 14 dni?

 

Zamawiający wyraża zgodę.

W związku z powyższym zmienia się punkt V ppkt 2. Zaproszenia do złożenia ofert  nr WITD.WAT.2600/99/25  oraz § 5 ust. 7 wzoru umowy, które otrzymują brzmienie :

punkt V ppkt 2.

,,2. Zapłata za dostarczone bony nastąpi każdorazowo po należytym wykonaniu dostawy, na podstawie przedłożonej faktury, w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania”.

 

§ 5 ust.7 Wzoru umowy:

,7. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy płatne będzie w terminie 14 dni
od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej przez Wykonawcę faktury
VAT/rachunku po dostarczeniu danej partii zamówionych przez Zamawiającego
Bonów,  na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany na fakturze”.

 

  1. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na modyfikacje kar umownych zgodnie z propozycją

Wykonawcy?

 

Zamawiający wyraża zgodę na wykreślenie § 6 ust. 1 litera c wzoru umowy oraz zmniejszenie kar umownych w § 6 ust.1 litera b do wysokości 1% oraz litera d do wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto.

 

W związku z powyższym postanowienia § 6 ust. 1 wzoru umowy utrzymują brzmienie :

,,§ 6

1. Strony ustalają, że w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy Wykonawca zapłaci Zamawiającemu kary umowne:

a) w przypadku odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy – w wysokości 5% wartości wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 Umowy;

b) w przypadku niedotrzymania terminu dostawy Bonów, o którym mowa § 3 ust. 3 – w wysokości 1% wartości wynagrodzenia brutto należnego za daną partię zamówionych Bonów, przy realizacji której wystąpiło niedotrzymanie terminów – za każdy rozpoczęty dzień zwłoki;

c) w przypadku wydania wadliwych Bonów niedających możliwości ich realizacji – w wysokości 0,1% wynagrodzenia brutto, o którym mowa w § 5 ust. 1 za każdy taki przypadek. Wymiana Bonów na wolne od wad nie zwalnia Zamawiającego z konieczności zapłaty kary umownej”.

 

  1. Czy w związku z powyższymi pytaniami Zamawiający zgodzi się na wydłużenie terminu składania ofert do 01.10? Czas ten jest potrzebny na przygotowanie oferty przez opiekuna klienta, który obecnie przebywa na urlopie.

 

Zamawiający wydłuża termin składania ofert do  01.10.2025 r. do godz. 12.00.

W związku z powyższym Punkt IV ust. 1 Zaproszenia do złożenia ofert otrzymuje brzmienie:

 

,,1. Oferty należy złożyć w formie pisemnej na adres: Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Szczecinie, Lubieszyn 10J, 72-002 Dołuje albo w formie e-mail: biuro@witd.szczecin.pl do dnia 1 października 2025 r. do godz. 12:00 z dopiskiem w temacie: ,,Oferta na zakup i dostawę bonów żywieniowych”. W przypadku wysłania oferty pocztą decyduje data wpływu oferty do siedziby Zamawiającego, a nie data nadania. Dla wszystkich ofert złożonych, zarówno pisemnie jak i na adres e-mail, liczy się data  i godzina ich wpływu do Zamawiającego.”

Odpowiedz na pytania.pdf (285kB) pdf

metryczka


Wytworzył: administrator (24 września 2025)
Opublikował: Administrator (24 września 2025, 11:14:41)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 57